تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟

لینک ایجاد ارتباط بین دو صفحه است یعنی صفحه ای از یک صفحه در وب را با صفحه ای دیگر مرتبط می کند به نوشته ای که لینک در داخل آن هست را انکر تکست (Anchor Text) می گویند.

ساختار لینک چگونه است ؟

ساختار کد لینک به صورت

<a href=”URL”> Anchor text </a>

است URL آدرس صفخه یا سایت دیگر است و Anchor text هم متنی که می خواهیم لینک با آن نمایش داده شود.

 

لینک فالو (follow) چیست؟

قطعه کد بالا یک لینک فالو است و هیچ مشخصه خاصی ندارد، لینک فالو چه به صورت لینک داخلی چه خارجی (به سایت دیگر) اعتبار به آن صفحه یا سایت منتقل می کند و به کراولر گوگل این سایت یا صفخه دارای مطالب مفیدی است و گوگل بغد از بررسی لینک مقصد به آن صفحه یا سایت اعتباری می بخشد.

در قسمت بالا سعی کردیم تا از لحاظ سئو، مطلب را توضیح داده باشیم.

لینک نوفالو (nofollow) چیست؟

لینک نوفالو اعتباری برای صفحه ی مفصد منتقل نمی کند ولی کراولر گوگل لینک را به صورت بکلینک ثبت می کند اما اعتباری منتقل نمی کند، بعضی از وب مستر ها نظر های دیگری دارند که لینک نوفالو یعنی اینکه نویسنده مطمئن از اعتبار سایت نیست و اعتبار بخشی را بر عهده گوگل می گذارد.

<a href=”URL” rel=”nofollow> Anchor text </a>

حالا سوال پیش می آید اصلا لینک نوفالو چه خاصیتی دارد؟

تفاوت لینک فالو با نوفالو را در بالا فهمیدید خالا یک داستان تاریخی از سئو شما را درک بهتر از لینک فالو و نو فالو راهنمایی میکند.

 

اهمیت لینک در سئو چیست؟

زمانی که وبمستر ها به اطلاع از قدرت لینک در گوگل رسیدند شروع به لینک سازی کردند یکی از مواردی که هوش مصنوعی گوگل برای فهمیدن تقلب وب مستر ها لینک های فالو بود و سایت های که به طور غیر معمول لینک فالو دریافت کردند را جریمه کرد در سال 2022 که این مطلب نگارش می شود لینک سازی بسیار سخت و یک عمل حساس تبدیل شده است و یکی از موارد مهم هم تعادل در لینک سازی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *