بهینه سازی انکر تکست توضیح کامل + اهمیت انکر تکست در سئو

یکی از موارد مهم در سئو لینک ها هستند گوگل برای تشخیص محتوای یک صفخه از لینک های وارد شده و خارج شده از آن صفحه کمک می گیرید پس لینک ها هم مانند محتوا در جنس و اعتبار یک صفحه مفید هستند سئو سایت با یک آموزش دیگر با شماست خدمات سئو حرفه ای با تیم سئونامبروان.

انکر تکست چیست ( Anchor text )؟

کلمه یا کاراکتر که لینک با آن دیده می شود انکر تکست است در قطعه کد زیر در قسمت URL آدرس اینترنتی صفحه نوشته می شود و در قسمت Anchor text کاراکتر یا کلمه ای که لینک را کاربر می بیند به نمایش در می آید.

<a href=”URL”> Anchor text </a>

انکرتکست ها یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل هستند که در سرچ کنسول در قسمت لینک ها انکر تکست های ورودی پر تکرار را به ترتیب برای شما نمایش می دهد.(آموزش سرچ کنسول)

انکر تکست در سئو داخلی هم مثل لینک خارجی به گوگل برای کراول صفحات و ارتباط موضوعی و انتقال اعتبار نقش بسیار مهمی دارد در قسمت تفاوت لینک فالو و نوفالو  اهمیت لینک را مختصر توضییح دادیم.

انواع انکر تکست

  • انکر تکست برند: نام برند به صورت مستقیم انکر تکست می شود مانند سئو نامبروان
  • انکر تکست عمومی یا Generic Anchors : همه ما با کلماتی مانند “اینجا کلیک کن” ” ادامه مطلب” و .. در فضای وب برخورد کرده ایم این ها انکر تکست عمومی هستند.
  • انکرتکست URL: این مورد آدرس سایت به صورت مستقیم قرار داده می شود sitesseo.ir
  • انکرتکست Exact Match : دقیقا کلمه کلیدی در این انکرتکست آورده شده است مثل بهینه سازی انکر تکست که به این صفحه لینک شود.
  • انکر تکست مترادف یا (LSI): انکر تکست مترادف یعنی مفهوم کلمه در یک کلمه دیگر آورده شود مثلا در این مطلب می توان سئو انکر تکست را به جای بهینه سازی انکر تکست آورد یک کلمه مترادف و قسمتی از کلمه کلیدی در آن وجود دارد.
  • انکرتکست تصاویر یا Image Anchors : وقتی یک عکس دارای لینک است ALT عکس انکر تکست آن عکس به حساب می آید در وردپرس ALT متن جایگزین ترجمه شده است.
  • انکر تکست طولانی یا Long Tail : ابتدای لینک سازی بهتر است که از انکر تکست Long Tail استفاده شود و قسمتی از کلمه کلیدی در آن قرار می گیرد مانند “بهینه سازی انکر تکست برای افزایش بازدید و رتبه در گوگل”
  • انکر تکست ترکیبی :  ترکیب مدل های بالا یک انکر تکست طبیعی را برای سایت تولید می کند.

 

بهینه سازی انکر تکست چیست؟

بهینه سازی انکر تکست برای لینک ها انجام می شود مخصوصا بک لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت ما داده می شود به طور مثال رپورتاژ های آگهی و بک لینک های پولی و رایگان که لینک ورودی به سایت ما دارای انکر تکست هستند.

لینک سازی داخلی بهترین توع انکرتکست بهترین نوع انکر تکست کلمه کلیدی است در کنارش هم Long Tail هم می توان استفاده کرد

اما لینک سازی خارجی کمی پیچیده تر است و نیاز به تجربه و تست بیشتری دارد در ادامه تجربیات شخصی خودم را با شما در میان می گذارم بهترین نوع در لینک سازی خارجی انکر تکست برند است و می توان آن را برای لینک به صفحات به غیر از اصلی هم استفاده کرد و بسیار کارایی دارد در خدود 40 درصد بک لینک های خود را برند استفاده کنید از انکر تکست URL هم در پایان مفاله استفاده شود و در حدود 15 درصد باشد، انکرتکست طولانی هم 20 درصد ولی به صورت متنوع و شامل قسمتی از کلمه کلیدی و برند باشد.

انکرتکست Exact Match را فقط در سایت های معتبر و زیر 5 درصد استفاده کنید و انکر تکست مترادف در آپدیت های جدید بسیار کارایی بیشتری دارد تا 10 درصد هم استفاده کنید نتیجه خوبی دارد فقط از تنوع را در نظر بگیرید 10 درصد باقی مانده هم از تضاویر و ترکیب انکر تکست ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *